سال 1402 - سال مهار تورم و رشد تولید
1402/05/08
پایگاه خبری تحلیلی سلام سبزواران
برچسب های منتخب خبری:
مهدیه شعبانی 10:25 ب.ظ
کد خبر: 1039 print

عدم درج قیمت روی اجناس بیش از ۹ میلیون تومان جریمه برای اصناف متخلف آب می خورد

سعید شریف پور گفت: عدم درج قیمت بر روی اجناس ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و عدم صدور فاکتور برای اجناس بالای ۱۰ هزار تومان، ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان جریمه نقدی دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سلام سبزواران، سعید شریفی پور در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان جیرفت، گفت: یکم تیرماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز اصناف نامگذاری شده است.

رییس اتاق اصناف جیرفت بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون با حضور بازرسان اتاق اصناف و تشکیل گشت های ویژه نوروزی ۸ هزار بازدید از واحد‌های صنفی صورت گرفته است.

وی افزود: در این بازدیدها ۲۵۱ مورد گران‌فروشی گزارش شده که پرونده تخلفات این واحد‌های صنفی به سازمان تعزیرات حکومتی شهرستان ارجاع داده شده است.

شریف پور بیان کرد: همچنین ۱۸۰ واحد صنفی به دلیل عدم اخذ پروانه کسب یا تمدید پروانه کسب پلمب شده اند که پس از رفع این تخلفات واحد‌های آنها بازگشایی شده است و علاوه بر این نیز در سال جدید ۲۶۱ جواز کسب صادر شده و ۷۵۰ پرونده اخذ جواز کسب نیز در انتظار بررسی است.

رییس اتاق اصناف جیرفت در چرایی تغییر قیمت های اجناس، اظهار کرد: هر روز با افزایش قیمت اجناس روبرو هستیم این امر به دلیل گرانفروشی اصناف نیست بلکه دلیل آن گران شدن ساعتی اجناس است.

وی با اشاره به افزایش مالیات برای برخی از صنوف، ابراز کرد: یک سری از واحدهای صنفی همچون آرایشگاه ها دو قطبی ایجاد می کنند یعنی هم عرضه محصول دارند و هم خدمات ارائه می دهند و مالیات آنها به دو بخش فروش و خدمات تقسیم شده این صنوف از امروز به مدت ۱۰ روز فرصت دارند تا نسبت به ایتا کد مالیاتی خود اقدام کنند تا مالیات کمتری پرداخت کنند.

شریف پور تصریح کرد: اتاق اصناف بزرگترین تشکل با ۲۰ هزار واحد صنفی است که به دنبال اجرای قانون در حیطه کاری خود است.

رییس اتاق اصناف جیرفت بازدید از واحد‌های صنفی را از اولویت های کاری خود برشمرد و عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۱ مورد از رستوران های بین راهی بازدید کرده ام که متاسفانه در برخورد با رستوران های متخلف سلیقه ای عمل می شود.

وی عدم رعایت بهداشت و بالا بودن قیمت ها را از معضلات برخی از رستوران های حاشیه شهر دانست و تصریح کرد: انتظار داریم اماکن نیروی انتظامی در بازرسی ها و نظارت ها با ما همکاری بیشتری داشته باشد.

شریف پور بیان کرد: رستوران سنتی به رستورانی اطلاق می شود که کارکنان آن لباس سنتی بپوشند و غذاهای سنتی آن منطقه را پخت کنند.

رییس اتاق اصناف جیرفت یادآور شد: سال گذشته نمایشگاه عرضه کالا که در مصلی جیرفت راه اندازی شده بود به دلیل مسائل امنیتی تعطیل شد و بزرگترین دغدغه ما این بود که غرفه داران به پول خود برسند.

وی ادامه داد: از دادستانی مجوز توقیف اموال مدیر نمایشگاه را گرفتیم و دو فرقه چک از او نیز برگشت خورد تا پول مردم را کامل پرداخت کند، در شعبه ۳ حقوقی وکیل مدیر نمایشگاه اعلام کرد به همه پول داده شده و رسید داده ایم و ما لیست واریزی را دریافت کردیم اما تاکنون هیچ رسیدی مبنی بر پرداخت پول غرفه داران به دست ما نرسیده است.

شریف پور عنوان کرد: اتاق اصناف یک موسسه خصوصی تابع قانون کشور است و تنها نهادی می باشد که رییس آن از بین بازاریان انتخاب می شود و بر بازار نظارت دارد.

رییس اتاق اصناف جیرفت تاکید کرد: عدم درج قیمت بر روی اجناس ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و عدم صدور فاکتور برای اجناس بالای ۱۰ هزار تومان، ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان جریمه نقدی دارد.

وی با یادآوری اینکه سهمیه آرد نانوایی ها کاهش پیدا کرده، گفت: طبق قانون اگر نانوایی ها با دستگاه های نانی نو حتی یک قرص نان بیشتر از سهمیه آرد بفروشند یک قرص نان از سهمیه آرد ماه بعد آنها کم می شود.

شریف پور بیان کرد: میزان سهمیه آرد ساردو با توجه به این که پنج شنبه و جمعه ها بار ترافیکی آن زیاد است جوابگوی نیاز مردم نیست بنابراین موجبات نارضایتی آنها را فراهم کرده است.

رییس اتاق اصناف جیرفت خاطرنشان کرد: در بحث نانوایی ها اصناف وظیفه نظارت بر ساعت کار پخت نان، کیفیت نان و گران‌فروشی نان دارد.

 

نگارنده: مهدیه شعبانی

بخش نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =