سال 1402 - سال مهار تورم و رشد تولید
1402/05/08
پایگاه خبری تحلیلی سلام سبزواران
برچسب های منتخب خبری:
روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان 12:09 ب.ظ
کد خبر: 1092 print

آغاز طرح راه سردار با هدف ایمن سازی محورهای ارتباطی اصلی ساردوئیه جیرفت

قاسم مقبلی گفت: با هدف تردد ایمن‌ در جاده‌های شهرستان جیرفت عملیات راهداری با عنوان راه سردار آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری سلام سبزواران، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان، قاسم مقبلی گفت: با هدف تردد ایمن‌ در جاده‌های شهرستان جیرفت عملیات راهداری با عنوان راه سردار آغاز شد.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای ساردوئیه افزود: این طرح در قالب تجمیع ماشن آلات راهداری از اداره کل راهداری جنوب کرمان و توان ماشین آلاتی این اداره در محورهای اصلی ساردوئیه جیرفت در دو محور آغاز شده است.

وی بیان کرد: با توجه به آمار و بررسی های ترافیکی صورت گرفته اقدامات راهداری و ایمن سازی در این دو محور بیشتر از دیگر نقاط احساس می شد که در حال حاضر عملیات راهداری شامل ایجاد شیب شیروانی و تعریض محور در محور سربیژن- راین محدوده سه راهی قلاطوئیه و گردنه سربیژن در حال انجام است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای ساردوئیه ابراز کرد: با استقرار ۵ دستگاه راهداری در محورهای ساردوئیه محور بزرگراهی جیرفت_سیرجان و مشارکت ۱۲ نفر نیروی راهدار طرح راه سردار با جدیت تمام در حال انجام است و تا کنون در ۱۲ کیلومتر از محور کار ایمن سازی و حذف مناطق پر خطر حاشیه راه در چند نقطه انجام شده است.

وی اظهار کرد: با ایجاد شانه مناسب و شیب شیروانی در هر صورت که خطای راننده و نقص فنی خودرو اتفاق بیفتد در این شرایط زمینه‌ای فراهم شود تا خودرو با وضعیت مناسب تری به خارج از محور هدایت و از واژگونی، در نتیجه آسیب شدید به راننده پیشگیری شود.

مقبلی عنوان کرد: این منطقه یکی از مناطق ییلاقی و خوش آب و هوای جیرفت به ویژه در تابستانهای گرم این منطقه است و در این فصل حجم زیادی تردد جاده ای در این محور از مسیر دلفارد تا ساردوئیه و محور ساردوئیه به راین را داریم که انجام اقدامات ایمن سازی ،نصب تبلوها و علائم اخباری در دستور کار ویژه این اداره قرار گرفته است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ساردوئیه توجه به رانندگی ایمن را در کنار اقدامات راهداری در کاهش تصادفات موثر دانست و گفت: بیشترین حوادث رانندگی در محورهای ساردوئیه با توجه به حجم تردد سرعت،سبقت غیرمجاز است که عوامل اصلی حادثه سازی است.

نگارنده: روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان

بخش نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 13 =