سال 1402 - سال مهار تورم و رشد تولید
1402/05/08
پایگاه خبری تحلیلی سلام سبزواران
برچسب های منتخب خبری:
عکس/فیلم توسط: 4:58 ب.ظ
کد خبر: 1060 print

سمینار منطقه ای حیوان گزیدگی در جیرفت برگزار شد/ضرورت هم افزایی بین بخشی در پیشگیری از حیوان گزیدگی

واکسنبه گزارش پایگاه خبری سلام سبزواران به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، سمینار منطقه ای مراقبت هاری و حیوان گزیدگی با حضور مهیار صبا کارشناس دفتر محیط زیست و خدمات شهری در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سیامک نیکخواه مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی، سیامک مسعودی زنجانی رئیس گروه بیماری های حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست محمد رضا شیرزادی کارشناس مسئول گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان و روزبه بشر رئیس مرکز تحقیقات هاری انستیتو پاستور در تالار فاطمیه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.

علی اصغر خیرخواه ظهر امروز در این سمینار ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان، گفت: اهمیت بیماری هاری به دلیل کشندگی این بیماری است که پس از ظهور علائم چه در انسان و چه در حیوان درمان پذیر نبوده و مرگ بیمار حتمی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه به دلیل وجود این ویروس در منطقه امروز این سمینار با حضور نهادهای مختلف که می توانند نقش اساسی در کنترل بیماری داشته باشند برگزار شد، افزود: هم افزایی نهادهائی مانند شهرداری، مراکز بهداشتی، محیط زیست، دامپزشکی و … در کنترل و پیشگیری هاری نقش مهمی دارد و امروز اینجا جمع شدیم تا با تعامل در این موضوع گام مهمی در سلامت مردم منطقه برداریم.

وی با اشاره به هزینه های سنگین خرید سرم و واکسن ضد هاری جهت درمان و پیشگیری بیماری تصریح کرد:
همه با یک رویکرد برای مدیریت هر چه بهتر موضوع در کنار هم هستیم،تلاش کنیم دستاوردهای ملوسی در سطح جامعه داشته باشیم.

خیرخواه اظهار کرد: کنترل جمعیت سگهای بدون صاحب با توجه به خطرات گزیدگی برای مردم بسیار مهم است، نکته کلیدی در پیشگیری، آموزش و اطلاع رسانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه در دنیا قوانین خاصی برای نگهداری سگ و سایر حیوانات خانگی وجود دارد و با توجه به اینکه برخی شهروندان و ثمن ها شروع به حمایت از این حیوانات کردند، باید پیشگیری از بیماری به صورت جدی تری انجام شود.

وی با بیان اینکه راهکارهای منطقه ای در کنترل و پیشگیری بیماری بسیار مهم هستند، افزود: امیدواریم با برگزاری این سمینار علاوه بر هم افزایی در مراقبت هاری و حیوان گزیدگی همکاری بین بخشی در منطقه توسعه چشمگیری داشته باشد.

بخش نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 2 =