سال 1402 - سال مهار تورم و رشد تولید
1402/05/08
پایگاه خبری تحلیلی سلام سبزواران
برچسب های منتخب خبری:
مهدیه شعبانی 4:23 ب.ظ
کد خبر: 1079 print

روند ثبت شکایات از یک هفته به سه ساعت رسیده است

افشین صالحی نژاد گفت: با توجه به الکترونیکی شدن روند ثبت شکایات، این روند از یک هفته به سه ساعت رسیده است که به نظر می آید دستگاه قضایی شهرستان جیرفت در این خصوص رتبه اول استان باشد.

به گزارش پایگاه خبری سلام سبزواران، افشین صالحی نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان جیرفت، گفت: با توجه به الکترونیکی شدن روند ثبت شکایات، این روند از یک هفته به سه ساعت رسیده است که به نظر می آید دستگاه قضایی شهرستان جیرفت در این خصوص رتبه اول استان باشد.
دادستان عمومی انقلاب اسلامی جیرفت بیان کرد: در حال بروزرسانی ۱۴ هزار و ۲۰۰ پرونده در دادسرای شهرستان هستیم و بیشترین میزان ورودی پرونده بعد از شهر کرمان را داریم بنابراین برای رسیدگی به این پرونده ها نیاز به افزایش قضات داریم.
وی خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست امسال در بحث قصاص محکومین، با پیگیری ها و وساطت، ۵ نفر از محکومین به قصاص آزاد شدند که این مهم نشان از روحیه بخشش و گذشت مردم جنوب کرمان دارد.
صالحی نژاد اظهار کرد: میزان ابلاغ الکترونیکی در سه ماهه نخست امسال به ۹۶ درصد رسیده که رویکرد ما این است که تا پایان سال به ۹۹ درصد برسد.
دادستان عمومی انقلاب اسلامی جیرفت عنوان کرد: امسال ۲۵۰ قبضه سلاح غیر مجاز کشف و ضبط شده که از این میزان ۱۶۹ قبضه سلاح توسط نیروهای فراجا، سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه کشف شده است.
وی خاطرنشان کرد: ۳ باند توزیع سلاح که در حال انتقال سلاح از جنوب کرمان به عمق کشور بودند با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) متلاشی شده و ۷۰ متهم در این رابطه دستگیر شده اند.
صالحی نژاد نیاز اول و ضروری منطقه را راه اندازی کمپ ماده ۱۶ برشمرد و گفت: به دنبال تخریب اماکن مخروبه، ۲۳۰ نفر از معتادین متهجر جمع آوری و به‌ کمپ های بم و کرمان اعزام شدند.
رییس دادگستری شهرستان جیرفت با اشاره به برخورد جدی دستگاه قضایی با خرده فروشان مواد مخدر، بیان کرد: ۳۱۱ خرده فروش در سه ماهه نخست امسال دستگیر شدند و ۱۰ طرح پاکسازی نیز در برخی از روستاها اجرا شد، البته اقدامات دستگاه قضایی مسکن است و مسئولین مربوط باید برای جلوگیری از این مواد فروشی به طور جدی پای کار باشند.
وی اضافه کرد: قریب ۱۰ هزار لیتر مشروبات الکی خارجی که از مسیر جنوب کرمان در حال عبور به دیگر نقاط کشور بودند کشف و معدوم سازی شد و متخلفین نیز بازداشت شدند.
صالحی نژاد تصریح کرد: در بحث رسیدگی به حقوق عامه ۱۸ پروند در خصوص بهداشت، میراث فرهنگی، حقوق شهروندی و حقوق معلولین تشکیل شده بود که از این تعداد به ۱۳ پرونده رسیدگی شده است.
دادستان عمومی انقلاب اسلامی فرهنگ را از حقوق عامه مردم دانست و عنوان کرد: معضلات فرهنگی یکی از عوامل افزایش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی است و متاسفانه نبود فرهنگسراها، کتابخانه ها، تئاتر و گالری هنر در نقاط مختلف شهرستان موجب شده تا شاهد معضلات اجتماعی باشیم.
وی با بیان که متولیان فرهنگی باید پاسخگو باشند، ابراز کرد: قطعا هر کجا کم کاری فرهنگی از سوی مسئولین صورت گرفته باشد ما به عنوان مدعی العموم از حقوق عامه مردم دفاع خواهیم کرد.
صالحی نژاد با اشاره به ورود ۵ هزار و ۵۰۵ پرونده در سه ماهه نخست امسال به دستگاه قضایی شهرستان، اضافه کرد: با وجود این حجم زیاد از پرونده ۱۱ قاضی دادسرا برای رسیدگی میانگین ۳۰ ساعت بیش از موظفی خود کار کرده است.
دادستان عمومی انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز در جنگ رسانه ای قرار داریم، تصریح کرد: اصحاب رسانه نباید اسیر جریانات انحرافی شوند و امروز رسانه های بیگانه در حال جریان سازی بر علیه نظام هستند اما اصحاب رسانه به عنوان سربازان جنگ رسانه ای باید در مقابله با دشمنان با جریان سازی فضای مجازی را مدیریت کنند.

نگارنده: مهدیه شعبانی

بخش نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 6 =