سال 1402 - سال مهار تورم و رشد تولید
1402/05/08
پایگاه خبری تحلیلی سلام سبزواران
برچسب های منتخب خبری:
عکس/فیلم توسط: 6:00 ب.ظ
کد خبر: 1083 print

مراسم دعای عرفه در جیرفت باشکوه برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری سلام سبزواران، عصر امروز با حضور باشکوه مردم ولایتمدار شهرستان جیرفت مراسم دعای عرفه در جوار مرقد مطهر شهدا برگزار شد.

حجت الاسلام میثم تارم در مراسم پر فیض عرفه، گفت: حقیقت و شاخصه های مردم جیرفت و همه ملت ایران اسلامی ولایتمداری، ایمان و تقوا است.
امام جمعه جیرفت بیان کرد: امروز شما مردم در هوای فوق العاده گرم با حضور پرشور خود در مراسم دعای عرفه، ولایتمداری و ایمان خود را به نمایش گذاشتید.
وی ابراز کرد: عظمت و شکوه این حضور نشان از عشق و دلدادگی شما مردم نجیب به ساخت مقدس امام حسین (ع) دارد.
حجت الاسلام تارم دعای عرفه را به دو بخش خداشناسی و خودشناسی، تقسیم کرد و افزود: در بخشی از این دعا امام حسین (ع) خدا را معرفی کرده و در بخش دیگر انسان را معرفی می کند.
امام جمعه جیرفت خودشناسی را مقدمه خداشناسی دانست و خاطرنشان کرد: عرفه یعنی شناخت، خدا اعمال حج را در روز عرفه به حضرت ابراهیم (ع) آموزش داد، در این روز حوا و آدم یکدیگر را شناختند و حضرت آدم در صحرای عرفه اعتراف به گناه کرد.
وی ضمن تبریک پیشاپیش عید قربان، عنوان کرد: فردا ساعت ۶ صبح نماز عید قربان در مسجد جامع برگزار می‌شود.
حجت الاسلام تارم ابراز کرد: یکی از مستحبات موکد در این عید سعید، قربانی کردن است که در روایات و سیره ائمه اطهار (ع) نیز بوده و مردم هر ساله به آن عمل می کنند.
امام جمعه جیرفت گفت: انسان می تواند از طرف خود برای خودش قربانی کند و یا این که برای اموات و درگذشتگان خود قربانی کند که سنت قربانی کردن برای اموات بیشتر در بین ما رواج دارد.

 

بخش نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + هفده =