سال 1402 - سال مهار تورم و رشد تولید
1402/05/08
پایگاه خبری تحلیلی سلام سبزواران
برچسب های منتخب خبری:
12:53 ب.ظ
کد خبر: 651 print

بیشترین عوامل مهاجم زیستی غیربومی را در استان‌های جنوبی داریم

بیشترین عوامل مهاجم زیستی غیربومی را در استان‌های جنوبی داریم

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: بیشترین عوامل مهاجم زیستی غیربومی را در استان‌های جنوبی داریم زیرا بیشترین مرز آبی غیرقابل کنترل و قابل کنترل را در این مناطق داریم و می‌تواند با اهداف اقتصادی یا سیاسی و عمدی یا سهوی عوامل مخرب وارد کشور شود. حسین رنجبر امروز ۱۷ خردادماه در مراسم افتتاح اولین […]

بیشترین عوامل مهاجم زیستی غیربومی را در استان‌های جنوبی داریم

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: بیشترین عوامل مهاجم زیستی غیربومی را در استان‌های جنوبی داریم زیرا بیشترین مرز آبی غیرقابل کنترل و قابل کنترل را در این مناطق داریم و می‌تواند با اهداف اقتصادی یا سیاسی و عمدی یا سهوی عوامل مخرب وارد کشور شود.
حسین رنجبر امروز ۱۷ خردادماه در مراسم افتتاح اولین قرارگاه مقابله با مهاجمین زیستی و مرکز تحقیقات مهاجمین زیستی جنوبشرق کشور در کرمان اظهار کرد: در حالت عادی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد محصولات کشاورزی تحت تاثیر عوامل خسارت زا در کل فرآیند تولید از بین می رود.
وی افزود: اولین مانع مقابله با عوامل خسارت‌زا، قرنطینه است و اگر مباحث قرنطینه و بهداشت گیاهی به خوبی در کشور رعایت شود، شاید بسیاری از مشکلات به وجود نمی آید.
رنجبر در ادامه تصریح کرد: کشورهای متخاصمی داریم که به صورت هدفمند محصولات خاص و استراتژیک ما را مورد حمله قرار می‌دهند و در این شرایط لازم است تمام دستگاه ها در کشور وارد عمل شوند و این مشکلات را با کمک هم حل کنند تا بیشتر از این به حوزه‌های دیگر تسری پیدا نکند.

نگارنده:

بخش نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − شش =