سال 1402 - سال مهار تورم و رشد تولید
1402/05/08
پایگاه خبری تحلیلی سلام سبزواران
برچسب های منتخب خبری:
مهدیه شعبانی 4:35 ب.ظ
کد خبر: 971 print

رسم جهاد سازندگی نیاز امروز و فردای جامعه ما است

حجت الاسلام حمید بامری گفت: با انحلال جهاد سازندگی این نهاد انقلابی به فرموده رهبر معظم انقلاب “خسارتی بزرگ و ضرری متراکم به کشور، نظام و انقلاب وارد کرد” گرچه آنچه که اکنون لازم است به آن توجه شود و نیاز امروز و فردای جامعه ما است، رسم جهاد سازندگی است نه عنوان و اسم آن.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سلام سبزواران، حجت الاسلام حمید بامری در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، با توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: یکی از عوامل قوام و استحکام خانواده، داشتن روحیه گذشت و بخشش در زندگی است و این روحیه در زندگی برای دور شدن از ناملایمات، دشواری ها، نگرانی ها و دلخوری ها، نقش کلیدی دارد.

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به حدیثی نبوی، ابراز کرد: سه دسته از زنان عذاب قبر ندارند و در قیامت با حضرت زهرا (س) محشور می شوند، اول زنی که با تنگدستی شوهرش بسازد، دوم زنی که بر بد اخلاقی شوهرش صبر و بردباری اش از بین نرود و سوم زنی که مهریه اش را به شوهرش ببخشد.

وی افزود: نکته دیگری که در حفظ و استحکام خانواده نقش اثرگذاری دارد، فراموش کردن و تغافل نسبت به تلخی های گذشته در زندگی است.

حجت الاسلام بامری با تسلیت پیشاپیش سالروز شهادت امام جواد (ع)، اظهار کرد: وجود مقدس امام رضا (ع) روایتی را به نقل از رسول مکرم اسلام (ص) می فرمایند؛ کسی که دوست دارد خداوند متعال را در حالی ملاقات کند که دارای درجات رفیع و مقام عالی باشد و گناهان وی تبدیل به حسنات شود، باید محمد بن علی را ولی و امام خویش قرار دهد و خود را به دامان ولایت ایشان بیاندازد.

خطیب جمعه عنبرآباد با اشاره به اول تیرماه، سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۶۰ و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، خاطرنشان کرد: در طول سالیان عمر انقلاب اسلامی، سیاست تبلیغی و رسانه ای دشمن همیشه مایوس سازی مردم، مسئولان مدیران و جوانان ما از آینده بوده و خواهد بود و این در دستور کار دشمن است، که جامعه ما را نسبت به آینده بدبین و ناامید کنند بنابراین امروز جوانان عزیز در شکستن این محاصره تبلیغاتی دشمن باید در میدان پیشگام باشند.

وی با یادآوری ۲۷ خرداد ماه سالروز تاسیس سازمان جهاد سازندگی، تصریح کرد: امام راحل برای تثبیت و تقویت آرمان‌ها و عینیت بخشی به شعارهای انقلاب، فرمان جهاد سازندگی را صادر کردند که این فرمان مبارک، منشأ برکات بی شمار و ماندگار انسانی، تربیتی، فرهنگی و عمرانی برای کشور و انقلاب شد که به دلیل بی توجهی دولت اصلاحات به هشدارهای امام جامعه، در سال ۷۹ این نهاد انسان ساز جوانمرگ شد.

حجت الاسلام بامری اظهار کرد: با انحلال این نهاد انقلابی به فرموده رهبر معظم انقلاب “خسارتی بزرگ و ضرری متراکم به کشور، نظام و انقلاب وارد کرد” گرچه آنچه که اکنون لازم است به آن توجه شود و نیاز امروز و فردای جامعه ما است، رسم جهاد سازندگی است نه عنوان و اسم آن.

امام جمعه عنبرآباد ضمن گرامیداشت اول ذی الحجه سالروز ازدواج امیرالمومنین و حضرت زهرا (س) و روز ازدواج، بیان کرد: مسئله ازدواج و تشکیل خانواده در شرع مقدس، همیشه مورد تاکید دین و بزرگان دین بوده است.

وی افزود: ازدواج مسئله مهمی است که ریشه بسیاری از اتفاقات هم خوب و هم بد اجتماعی است و مقام معظم رهبری یکی از موضوعاتی که در سخنرانی ها و مناسبت های مختلف به آن پرداخته و می پردازند مسئله ازدواج جوانان و مشکلات فراروی جوانان برای ازدواج است.

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه عمده موانع ازدواج، موانع فرهنگی است، خاطرنشان کرد: موانعی از جمله عادت های اشتباه، تفاخرها، چشم هم چشمی ها، تجمل طلبی ها و توقعات بیش از حد و اندازه است که نمی گذارد ازدواج به راحتی صورت گیرد.

خطیب جمعه عنبرآباد عنوان کرد: متاسفانه ازدواج آسان، امروزه با چالش‌هایی همچون کم کاری و بی توجهی، کم توجهی در گفتمان سازی، تعیین مهریه های سنگین، تفاخر و چشم و هم چشمی، به رخ کشیدن ثروت، اسراف، تشریفات زائد ازدواج، تجملات، سخت گیری در شرایط ازدواج و عدم فرهنگ سازی مواجه است که این چالش ها را باید از سر راه برداریم و برای برداشتن این موانع همه وظیفه داریم.

وی تاکید کرد: راه حل موانع فرهنگی ازدواج، گفتمان سازی است و برای تحقق این گفتمان‌ سازی همه افراد موثر، همچون روحانیون، اساتید دانشگاه، صدا و سیما، رسانه ها، نخبگان، خانواده ها همه و همه مسئولان باید کار کنند.

نگارنده: مهدیه شعبانی

بخش نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − هشت =