سال 1402 - سال مهار تورم و رشد تولید
1402/05/08
پایگاه خبری تحلیلی سلام سبزواران
برچسب های منتخب خبری:
مهدیه شعبانی 2:07 ب.ظ
کد خبر: 1052 print

نشست هم اندیشی ستاد بزرگداشت غدیر شهرستان جیرفت برگزار شد

نشست ستاد غدیر شهرستان جیرفت با محوریت برنامه های دهه ولایت و عید غدیر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سلام سبزواران، جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت غدیر شهرستان جیرفت با محوریت برنامه های دهه ولایت و غدیر در دفتر امام جمعه جیرفت برگزار شد.

حجت الاسلام میثم تارم در این نشست، ضمن شهادت امام محمد باقر (ع)، گفت: آن حضرت با تربیت شاگردان بسیاری معارف عالیه مکتب حیات بخش شیعه را ترویج کرد.

رییس ستاد غدیر شهرستان جیرفت با بیان این که کلیه روایات، کلام، تفسیر و فقه منصوب به امام جعفر صادق (ع) و امام محمد باقر (ع) است، افزود: امام خمینی (ره) در وصیت نامه و سخنرانی های خود با افتخار امام محمد باقر (ع) را شکافنده علوم معرفی می کردند.

وی با اشاره به این که از عید قربان تا عید غدیر دهه ولایت نامیده شده است، اظهار کرد: این نشست با هدف برنامه ریزی برای بزرگداشت این دهه به ویژه عید غدیر برگزار شد.

حجت الاسلام تارم ابراز کرد: یکی از برنامه های ویژه عید غدیر، برگزاری جشن بزرگ در مسجد امام علی (ع) و اطعام نمازگزاران، ظهر جمعه در مصلی پیامبر اعظم (ص) است.

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: روحانیون و مبلغین از فرصت دهه ولایت برای تبیین جایگاه امامت، ولایت و فضائل امیرالمومنین (ع) استفاده کنند.

وی با اشاره به این مقام معظم رهبری در عصر غیبت نائب بر حق امام زمان (عج) است، عنوان کرد: خداوند متعال در حادثه ترور وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی را برای ما حفظ کرد گر چه این حادثه تلخ منجر به جانبازی ایشان شد اما تقدیر الهی این بود که رهبری در ۷ تیرماه در جلسه حزب جمهوری اسلامی که از تشکیل دهندگان آن بود، حضور نیابد.

حجت الاسلام تارم ادامه داد: خواست خداوند این بود تا وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی برای هدایت انقلاب و انسان ها محفوظ بماند و در این روز باید شکرگذار خدا باشیم و برای سلامتی وجود ایشان صدقه دهیم.

رییس ستاد غدیر شهرستان جیرفت اظهار کرد: دشمنان بر این تصور بودند که پس از رحلت امام خمینی (ره) کار انقلاب اسلامی تمام است اما سکان کشتی انقلاب اسلامی به دست رهبر حکیم و فرزانه سپرده شد که کشتی انقلاب تا به امروز با صلابت در حرکت است.

وی بیان کرد: با رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب همه آشوب ها و فتنه های دشمنان خنثی شده است و ما امروز در عرصه های مختلف در بهترین جایگاه جهان قرار داریم.

حجت الاسلام تارم یادآور شد: سال گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی به اروپا و آمریکا هشدار دادند و فرمودند؛ منافقین به ما خیانت کرده و به شما نیز با اخبار دروغ خیانت می کنند و شما براساس اخبار دروغ آنها عمل می کنید و دچار خسارت می شوید.

امام جمعه جیرفت عنوان کرد: آمریکا و اروپا با اخبار دروغ منافقین، فکر می کردند کار جمهوری اسلامی تمام شده اما منافقین آواره شدند، همان طور که حاج قاسم سلیمانی فرمود؛ هر کس تیری به سمت این نظام انداخت آواره شد.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی دست برتر در جهان دارد، گفت: همه کشورها به اقتدار و امنیت پایدار نظام جمهوری اسلامی ایران پی برده اند و به سمت ما می آیند و قرار داد منعقد می کنند.

نگارنده: مهدیه شعبانی

بخش نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − پنج =